Jeg er redd!!!

Nå må jeg bare få det ut!

Jeg er seriøst skikkelig redd for venninna mi! Hun har et SYKT forhold til kroppen sin! Hun tror hun er skikkelig tjukk! Noe hun absolutt  IKKE er! Hun er tynn! SCHIKKELIG tynn!!!

Også er hun på slanker’n! Hun har gått ned mass kilo i det siste! Og nå begynner hun å se syk ut.  Kinna hennes har begynt å bli helt innhole… Jeg blir seriøst skikkelig lei meg når jeg ser a!

Jeg har prøvd å si det til henne, uten noe nytte!

Når jeg ble kjent med henne var hun en slank og fin jente! Hun er vel ca 160 cm høy. Også veide hun ca rundt 60 kilo.. Ikke helt sikker… Men hun brukte iallefall stærrelse 36 i klær. Og det er jo ikke akkurat stort! Nå har er hun nede på 52 kilo…. Hun skal vist ned til 50.  HELT TRAGISK!!! Hun blir bare styggere og styggere for hver gang jeg ser henne. Og hver eneste gang vi treffes forteller hun om hvor “feit” hun er. Og mens vi andre sitter og propper i oss masse god mat og kaker sitter hun der med shakene sine…  Hun har jo krefter igjen stakkars…Og det er ikke noe rart! Kroppen hennes får jo ikke energi! Hun har jo INGENTING å gå på… Tilogmed mensen hennes har begynt å tulle… Og det er jo en varsel i seg selv!

Jeg veit hun har forferdelig dårlig selvtilitt.                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Noe hun ikke har noe grunn til. Jenta er vakker! Eller, hun VAR vakker!                                                                                                                                                                                                                                                  Hun sier hun gjør dette for at typen hennes skal syntes hun er sexy.  Og han likte henne sånn hun var!  Jeg veit at dette med slanking er farlig! Jeg er jo slankeoperert og gikk ned 55 kilo. Veit at det er en slags rus å gå ned. Men faren med det er at man ikke ser at man blir for tynn. Jeg var for tynn en periode. Men så det ikke slev. Jeg fikk anorektiske tanker. Akkurat slik som venninna mi har fått. Og jo mer jeg gikk ned jo værre ble det. Jo mer kroppsfiksert ble jeg. Og jo tykkere følte jeg meg! Folk begynte og bli redd for meg, og sa at jeg ikke så bra ut. Noe jeg i mitt syke hode klarte og få vridd til noe positivt. Det var først etter at jeg gikk opp litt at jeg fikk det bedre med meg selv. Jeg er nå livredd for at hun har kommet i samme”fella”.

En annen ting jeg også reagerer på er at denne “slankekurslederen” hennes. Hun må jo være SMEKK tett som motiverer henne til å drive med denne slankinga.  Kun ute etter å tyne penger av folk. Sånne mennesker burde blitt straffa! De burde ha litt mere seriøse folk som jobber med dette.  Det er jo FARLIG!!! 

FAAAEN asså!  Hva i helvete skal jeg gjøre a???

Det nytter jo ikke å snakke til henne??? Noen råd?????

 


 

Søkte på google på tegn på anoreksi… og da kom dette opp….

Symptomer på anoreksi

Et sentralt symptom på anoreksi er at du føler deg feit selv om andre forteller deg at du er veldig tynn.

  • Du er sterkt undervektig i forhold til andre på din alder og høyde. Legen kan si at kroppsmasseindeksen (BMI) er under 17,5. Men du kan ikke skjønne hvorfor du behøver å gå opp i vekt.
  • Du spiser svært lite, om noe i det hele tatt, og du spiser bare visse typer mat.
  • Du frykter vektøkning og at du skal bli feit, selv om du er meget tynn.
  • Du føler deg feit selv om andre forteller deg hvor tynn du er.
  • Du vil ikke innrømme at du har en alvorlig sykdom.
  • Menstruasjonen opphører fordi anoreksien påvirker hormonene.

 

 

Jeg kan med hånda på hjertet vertfall si at venninna mi har 5 av disse symptomene…

15 kommentarer
    1. Pikey: Det er her problemet ligger Pia! Du ser det ikke selv engang!
      Og du ser ikke selv at du er skamtynn og at både jeg og andre rundt deg er bekymret!
      Du trenger hjelp Pia! Sigurd er seriøst bekymra for deg han også!

    2. Tilde, jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Leste dette i går, ble rett og slett satt ut. Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg er ikke enig. Jeg har det helt fint, jeg spiser faktisk. Min veileder vet ikke noe om at jeg går på easylife nå, jeg kjøper pakkene der men hun har aldri vært der når jeg har handlet. Så hun gjør ikke noe feil. Tidligere anoretiker : Og snakke med kjæresten min hjelper ikke, han bør holdes utenfor, og jeg har det helt fint, så det er ingen grunn til bekymring. Jeg har det helt fint jeg. Jeg klarer bare ikke se og forstå hvorfor du er redd . Og en ting til, jeg har aldri forstått at du har vært så bekymret….. love yah <3

    3. Som en tideligere Anoretiker så hjelper det IKKE å si til en med spiseproblemer at den personen ser flott ut eller at hun er for tynn.. for det er i hodet hennes som velger hva hun vill høre på å hva hun vil vrenge på av ord. det som kansje hjelper er at du kan snakke med slankekurs lederen hennes. litt sånn bak ryggen på henne å spøre om råd å spøre om hun lederen har merket noe, om hun møter henne i virkeligheten da. ellers kan du gå av lene til en lege å spøre om råd om hva du skal si til vennina de,, ellers kan du jo gjøre sånn man gjør i Supersize vs Superskinny å få med henne til å ta bilder av henne, så hun kan se seg selv på datan å så kan hun ta bilder av deg å dere kan gjøre det samme, så kan hun se hvordan hun virkelig ser ut… ellers kan dere jo evt spise sunt med henne så hun ihverfall spiser noe. eller snakke med typen hennes så han kan hjelpe henne også.. ellers så vet jeg rett å slett ikke hva dere kan hjelpe.

    4. Kanskje ho kan snakke med noen andre som sliter med det samme problemet?
      Enten det.. eller så kan du minne henne på vennene sine, og at hun vil hjelpe vennene sine med å hjelpe seg selv..
      Er bare slik jeg pleier å tenke..

    5. Gi henne en hånd å holde i, du trenger ikke å si noe som helst. La henne vite at du ikke forstår, men at du er der hvis hun vil la deg forstå. Og siden du selv har hatt anoretiske tanker, så veit du hvor vanskelig det er. Men av alt du gjør, ikke press henne. Ikke vær en “bedre-viter” (no offence, men hun vil lett ta det som det) – bare VÆR der for henne.
      Ønsker deg lykke til iallefall 🙂

    6. Jepp vennina mi er lignende, men ikke tatt det så langt enda, og min vennine slutter med kjøtt, jeg blir sur på hu huner så tynn og huden hennes er lilla! men lykke til, håper hun forstår hvor tynn hun er

    7. uff det må ikke verre gøyt i det hele tatt men håper det ordner seg da.du kan gjerne kommentere tilbake hvis du har lyst, hadde blitt kjempeglad for det.

    8. Jeg har heldigvis aldri vært borte i slike situasjoner. Har selv litt problemer med å motivere meg til å spise, men ikke anorexi eller noe sånn sett..
      Jeg vet dessverre ikke noe du kan gjøre av ting du ikke alt har gjort. annet enn å fortsette å fortelle henne det som er sant, og hvor utrolig glad du er i henne, og hvor redd du er for henne. Det er de eneste tipsene jeg kommer på akkurat nå. Ønsker dere lykke til. Du er en utrolig god og omtenksom venn!

    9. så fælt ! har desverre ingen råd men ouff, jeg ville tatt henne med til en lege eller prøvd og forklart dette til henne .

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg