Den “perfekte” modellkroppen???

Hvorfor er sånn at alle jenter tror at for å kunne være modell så må være 16 år, veie 40 kilo, være nesten 2 meter høy, ha store pupper, langt hår og duck lepper??? (satt litt på spissen)

Er det det alle syns er fint??? Eller er vi bare lært opp til at sånn skal det være???

 

Vet dere hva??

Jeg har ingen av delene jeg!  Og jeg er modell!

Eller jo… Jeg har litt store pupper. Men ikke for store til kroppen min!

 

Jeg har fått høre at jeg både er for tjukk, for stygg og for ganmel til å kunne være modell!

 

Her er mine fakta!


Jeg er snart 33 år.

Er 171 cm høy.

Veier 66 kilo.

Har kort hår.

Bittesmå lepper.

Små øyne.

Korte negler.

Strekkmerker.

Hengehud.

Grå hår.

Masse arr pga fjerning av løshus.

 

Men jeg kan likevel få til bilder som ser ålreite ut 🙂

 

Men jeg må ta flere hensyn enn andre. Jeg har mer å skjule. Jeg kan ikke fotograferes i alle vinkler.

Men om man tar disse hensynene så kan faktisk ALLE se bra ut på bilder 😀

Ja, også hjelper det jo selvfølgelig at jeg er makeupartist.

Og alle modellbilder blir retusjert litt!  Små justeringer kommer man ikke utenom. Som fjerning av kviser, rynker arr ol. Glatte ut huden og endre litt på lyset er også ting som blir gjort. Jeg synets også det er greit om man forminsker dobbelthaka bittlitt og jevner ut en liten valk som alltid kommer når man sitter i visse bøyde stillinger. Dette betyr ikke at man er tykk. For dette skjer alle uansett hvordan fasong man har. Men når man begynner å manipulere bilder så modellen blir helt ugjennkjennelig syns jeg det bir for dumt!

 

Her er en bildeserie av meg hvor det ikke er gjort noen veldig store forandringer.

Som sagt, kun litt småpuss for å oppnå det lille ekstra 😀

 

Foto: Tove Landberg

 

 

Jeg legger også et FØR og ETTER bilde av redigering! Så ser dere at jeg ikke lyver! 🙂

 

        FØR                                                               ETTER

 

 

  Hva syns dere om bildene???

 

Kan jeg være modell selvom jeg ikke innfrir noen av kriteriene???

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Hei.
      Du kan helt klart være modell liker bildene dine veldig godt. Flott er du……
      Mvh Tore Andersen

    2. Kjempefine bilder! Det er så viktig at du som er både blogger, modell og makeup-artist sier dette. Det er kanskje lettere for unge jenter å tro på noen i bransjen 🙂 Keep it up!

    3. Sabla flotte bilder! Jeg tror mange bare må tenke litt mer på seg selv. Finne ut hva man har som står ut positivt. Alle har noe, enten det er en ekstra fin nese, øyevipper, ører, kinn, panne, øyne…

    4. Jeg synes at du er en utrolig flott modell! Jeg hater hvordan dagens samfunn har fått oss mennesker, via overretusjerte bilder av syltynne mennesker (som i virkeligheten kanskje ikke er så tynne, men vi tror det pga. retusjeringen), til å tro at man må være sånn og sånn for å være en god modell. Alle er fine på sine måter, modell eller ei 🙂 Du er flott!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg