Djevelhode på Heggen kirke!

Det går rykter om at det er en utvekst på Heggen kirke i Vikersund som ser ut som et djevelhodet!

Hodet skal vist ha blitt prøvd å hugget bort flere ganger, men det kommer vist bare tilbake hver gang!

(hvordan det liksom er mulig siden det er av stein kan man jo lure på 😉

Noen folk har også sagt at de har blitt fysisk uvel av å gå på denne kirkegården!

 

Jeg selv må innrømme at jeg syns det er SKIKKELIG teit! 😉 hahaha…

Men det var morro å være en tur på sightseeing da vi alikevel kjørte forbi 😉

 


Heggen kirke!


Det såkalte djevelhodet som “vokser” ut av veggen 😉


Her er han oppe på veggen…


Ligner litt på en ape syns jeg! Donkey Kong??


Ape Per???


Living dead…


Hundegård???


Jeg likte dette vinduet 🙂


Kule treet 🙂

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Den vakreste kirke jeg vet om…! Der er jeg døpt og konfirmert… Jeg mener å huske å ha hørt at figuren på veggen er en kopi og at originalen er flyttet til Folkemuseet i Oslo…

    2. Joachim: Tusen takk Joachim 🙂 Jeg hart sett på bloggen din flere ganger 🙂
      Du er flink selv også 😀 Titter innom rett som det er 😉

    3. Det er jo veldig merkelig hvis det er som du sier og beskriver her. at når dere hugger det vekk så kommer det tilbake.. må være mer mellom himmel og jord enn det vi kan se og høre
      veldig bra innlegg 🙂
      Du er en utrolig god blogger <3
      hva med å ta en titt på min :)? En del nye innlegg for tiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg